Güncel Sayı

Cilt: 12 Sayı: 2, 29.10.2024

Yıl: 2024

Araştırma Makalesi

İnceleme Makalesi

İstatistiksel Analiz Teknikleri, Kültürel Psikoloji, Sosyal ve Kişilik Psikolojisi
Dr. Öğr. Üyesi Ali AYTEMUR MANISA CELAL BAYAR UNIVERSITY
Bilişsel Gelişim, Duyusal Süreçler, Algı ve Performans, Psikopatoloji
Doç. Alican DOĞAN MİLLİ SAVUNMA ÜNİVERSİTESİ, KARA HARP OKULU, TARİH BÖLÜMÜ 0000-0001-5658-2183
Eski Yunan ve Roma Tarihi, Eski Anadolu Tarihi
Prof. Dr. Alpay Doğan YILDIZ TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Dil Çalışmaları, Türkiye Sahası Yeni Türk Edebiyatı
Dr. Öğr. Üyesi Arif ÇİÇEK GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ
Aile ve İlişkiler Sosyolojisi, Çalışma Sosyolojisi, Kent Sosyolojisi ve Toplum Çalışmaları, Sosyal Hareketler, Kültür Sosyolojisi, Sosyal Değişim, Siyaset Sosyolojisi
Doç. Dr. Ayşe PUL ORDU ÜNİVERSİTESİ FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ
Prof. Dr. Cumhur ASLAN Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi
Edebiyat Sosyolojisi
Dr. Öğr. Üyesi Duygu YAVUZ ÖZ YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
Türk Dili ve Edebiyatı, Eski Türk Dili (Orhun, Uygur, Karahanlı), Yeni Türk Dili (Eski Anadolu, Osmanlı, Türkiye Türkçesi), Tarihi Kuzey Doğu Türk Dili (Harezm, Kıpçak, Çağatay)
İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü
Doç. Esat AKTAŞ Bayburt University, Faculty of Humanities and Social Sciences, Department of History, Bayburt, Turkey
Yakınçağ Osmanlı Tarihi, Yakınçağ Yenileşme Tarihi, Yakınçağ Kent Tarihi
Doç. Dr. Fadimana FİDAN KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
Osmanlı İktisat Tarihi, Yeniçağ Osmanlı Tarihi, Osmanlı Toplumu
Coğrafi Bilgi Sistemleri, Doğal Afetler, Coğrafya Eğitimi, Uzaktan Algılama, Havza Yönetimi, Planlamada Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS), Fiziksel Coğrafya ve Çevre Jeolojisi
Dr. Öğr. Üyesi Gaye YAVUZCAN İZMİR DEMOKRASİ ÜNİVERSİTESİ 0000-0003-1018-4256
Türk İslam Devletleri Tarihi, Selçuklu Tarihi, Ortaçağ Avrupa Tarihi, Ortaçağ Asya Tarihi, Ortaçağ Tarihi
Gökhan KAĞNICI İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
Eski Önasya Tarihi
Kelam
Prof. Dr. Jülide AKYÜZ ORAT Bir kuruma bağlı değildir
Osmanlı Sosyoekonomik Tarihi
Dr. Öğr. Üyesi Kuttusi ZORLU ARDAHAN ÜNİVERSİTESİ, ARDAHAN İNSANİ BİLİMLER VE EDEBİYAT FAKÜLTESİ 0000-0001-8924-6549
Turizmde Çevre Yönetimi, İstatistiksel Analiz, Çok Ölçütlü Karar Verme, Sürdürülebilir Turizm, Sosyolojide Niteliksel Yöntemler, Beşeri Coğrafyada Kent , Ekonomik Coğrafya, Kültür Coğrafyası, Sosyal Politikada Bölgesel Gelişme ve Küreselleşme, Sosyolojide Bölgesel Gelişme ve Küreselleşme
Kültür Coğrafyası, Türkiye Beşeri Coğrafyası, Türk Dünyası Çalışmaları, Tarihi Coğrafya, Siyasi Coğrafya
Doç. Dr. M Yasin TAŞKESENLİOĞLU Atatürk University, Faculty of Literature, Department of History, Erzurum, Turkey
Yakınçağ Osmanlı Tarihi
Doç. Dr. Mehmet PEKER EGE ÜNİVERSİTESİ, EDEBİYAT FAKÜLTESİ, PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ, PSİKOLOJİ PR. 0000-0002-9837-892X
Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji, Kişilik ve Bireysel Farklılıklar, Modelleme, Endüstriyel ve Örgütsel Psikoloji (İnsan Faktörleri Dahil)
Prof. Dr. Mehmet GÜNEŞ AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ, FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Osmanlı İktisat Tarihi, Yakınçağ Tarihi, Yakınçağ Kent Tarihi, Yakınçağ Osmanlı Tarihi, Yakınçağ Yenileşme Tarihi, Osmanlı Tarihi
Prof. Dr. Mehmet KARAYAMAN UŞAK ÜNİVERSİTESİ, FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Prof. Dr. Mehmet EROL GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ 0000-0001-8513-024X
Dil Çalışmaları, Türk Halk Edebiyatı, Türk Halk Bilimi, Alevilik Bektaşilik Araştırmaları, Türkiye Dışındaki Türk Halk Bilimi, Türkiye Sahası Türk Halk Bilimi
Prof. Dr. Mehmet ÇERİBAŞ NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
Kuzey-Batı (Kıpçak) Türk Lehçeleri ve Edebiyatları, Alevilik Bektaşilik Araştırmaları, Türkiye Dışındaki Türk Halk Bilimi, Türkiye Sahası Türk Halk Bilimi
Prof. Dr. Melek DEMİR ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü
Eski Anadolu Tarihi, Eskiçağ Tarihi
Doç. Orhan BİNGÖL Sinop Üniversitesi
Beden Sosyolojisi
Türkiye Sahası Yeni Türk Edebiyatı, Dil Çalışmaları
Yrd. Doç. Dr. Recep GÜR ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitim
Prof. Dr. Resul ÖZTÜRK Division of Islamic Theology, Atatürk University, Faculty of Theology, Erzurum, Türkiye
Kelam
Türkiye Sahası Yeni Türk Edebiyatı, Karşılaştırmalı ve Ulusötesi Edebiyat, Gazetecilik Çalışmaları
Dr. Öğr. Üyesi Sadik Fatih TORUN JANDARMA VE SAHİL GÜVENLİK AKADEMİSİ, JANDARMA VE SAHİL GÜVENLİK FAKÜLTESİ, SOSYAL BİLİMLER BÖLÜMÜ
Kültür Sosyolojisi, Sosyolojide Niceliksel Yöntemler, Sosyolojide Niteliksel Yöntemler, Kadın Araştırmaları
Dr. Öğr. Üyesi Serkan GÜRGÖZE ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
Fiziksel Coğrafya ve Çevre Jeolojisi
Doç. Dr. Servet TİKEN ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
Türkiye Sahası Yeni Türk Edebiyatı
Prof. Dr. Sezai BALCI GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
Osmanlı Düşünce Tarihi, Osmanlı Eğitim Tarihi, Osmanlı Azınlıklar Tarihi
Prof. Dr. Süleyman EFENDİOĞLU Atatürk University, Faculty of Literature, Department of Contemporary Turkish Dialects and Literatures, Erzurum, Türkiye 0000-0002-2597-152X
Kuzey-Batı (Kıpçak) Türk Lehçeleri ve Edebiyatları, Yeni Türk Dili (Eski Anadolu, Osmanlı, Türkiye Türkçesi), Tarihi Kuzey Doğu Türk Dili (Harezm, Kıpçak, Çağatay), Dilbilim, Dil Çalışmaları
Temel ÖZTÜRK KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Osmanlı Toplumu, Osmanlı Kurumları ve Medeniyeti, Hukuk Tarihi, Osmanlı Tarihi, Osmanlı Taşra Teşkilatı, Osmanlı İktisat Tarihi, Osmanlı Sosyoekonomik Tarihi, Yeniçağ Osmanlı Tarihi, Yakınçağ Askeri Tarih, Osmanlı Merkez Teşkilatı
Dr. Öğr. Üyesi Öznur CENGİZ ÇELİKER ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-5760-058X
İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü, Genç Yetişkin Edebiyatı
Kuzey Amerika Dilleri, Edebiyatları ve Kültürleri, İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü
Ermeni Dili, Edebiyatı ve Kültürü, Kafkas Dilleri, Edebiyatları ve Kültürleri, Eski Yunan ve Roma Tarihi, Eskiçağ Tarihi (Diğer)
Türk Dış Politikası, Orman Entomolojisi ve Orman Koruma, Türk Siyasal Hayatı, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Yakınçağ Askeri Tarih, Türkiye İktisat Tarihi, Ortaçağ Avrupa Tarihi
Dr. Öğr. Üyesi İsmail BAYTAK DİCLE ÜNİVERSİTESİ
Erken Tunç Çağ Arkeolojisi, Helenistik Dönem Arkeolojisi, Eski Anadolu Tarihi, Eski Yunan ve Roma Tarihi, Arkeoloji
Dr. Öğr. Üyesi İsmail TURAN Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi
Ortaçağ Kentleri, Selçuklu Tarihi, Türk İslam Devletleri Tarihi, Ortaçağ Tarihi (Diğer)
Kültür, Temsil ve Kimlik, Din Psikolojisi, Kişilik Gelişimi

Mavi Atlas Dergisinin amacı, sosyal bilimler merkezli araştırmaları içeren bilimsel yayınlara ev sahipliği yapmaktır.

Mavi Atlas Dergisi, sosyal bilimler alanına giren Tarih, Edebiyat, Coğrafya,  Felsefe,  Sosyoloji, Psikoloji, İngiliz Dili ve Edebiyatı vb. alanlarda yapılan faklı nitelikteki çalışmaları (makale, örnek olay, eleştiri) yılda iki defa yayımlamaktadır.

1. BAŞVURU

Mavi Atlas’a gönderilecek eserler için DergiPark üzerinden giriş yapılıp, sistemden yüklenmesi gerekmektedir.

2. ESER TÜRLERİ
Mavi Atlas’ta yayıma kabul edilebilecek eserler esâsen sosyal/beşerî bilimler alanına dâir olmak zorunda olup iki ana grupta sınıflanır: İlk grupta, sözü edilen alana ait “Araştırma Makalesi” türündeki eserler bulunur. İkinci gruptaki eserler, derginin amaç örgüsüne uygun olan ve rayiçteki konuların irdelendiği “Çeviri”, “Kitap Değerlendirme”, “Tartışma”, “Söyleşi” ve “Konferans/Seminer Metinleri” ile başta Gümüşhane Üniversitesinde gerçekleştirilen alanla ilgili akademik etkinliklerin takdim edildiği “Haberler”den oluşur.

3. DİL VE ANLATIM
Türkiye Türkçesi ile yazılan makalelerin, yazım kuralları açısından “Türk Dil Kurumu”nun yürürlükteki “Yazım Kılavuzu”na uygun olması gerekir.

4. SAYFA DÜZENİ
Sayfa Yapısı:
Genel sayfa yapısı “A4” formatında, sağ ve soldan “2.5 cm,” üst ve alt kenarlardan “3 cm” boşluk bırakılarak hazırlanır.

İlk Sayfa:
“Yazar Bilgileri” sağa yaslı şekilde verilmeli ve alt alta gelecek şekilde şu sırayı takip etmelidir: Yazar Ad ve Soyadı, Unvan, Kurum, ORCİD, E-Posta.
“Başlık” Her kelimenin ilk harfi büyük, bold stil ve Garamond yazı karakteri ile 12 punto olacak şekilde ortalanarak yazılmalıdır.
“Alt Başlıklar” ikinci düzey başlıklar baş harfleri büyük olmak üzere koyu ve küçük harflerle, 12 punto yazı karakteriyle yazılmalıdır, paragraf girintisi hizasında olmalıdır.
Not: Başlıklardan önceki boşluklar 6 nk sonrası ise (metinde olduğu gibi) 3 nk satır aralıklı olmalı.
“Öz/Abstract” Türkçe özet en az 200 en çok 300 sözcük arasında ve yazının özünü verecek tarzda hazırlanmalıdır. İngilizce özet ise (İngilizce dil yapısı gereğince) 200-400 kelime arasında olmalı. Paragraf girintisiz, Garamond 10 punto, tek satır aralıklı 3 nk ve iki yana yaslı olarak hazırlanmalıdır. Özet içinde alıntı, kaynak, şekil, çizelge vb. bulunmamalıdır.
“Anahtar Kelimeler”, “Öz”ün hemen altında yer almalı ve en az üç, en çok beş tane anahtar kelime verilmeli; biçim, paragraf girintisiz, Garamond 10 punto, ve tek satır aralıklı ve iki yana yaslı olarak hazırlanmalıdır.

Ana Metin:
“Metin” MS Word programında Garamond 12 punto karakteriyle, paragraf başı ilk satır 1,25 cm ve tek satır aralıklı, her paragraftan sonra 3 nk boşluk bırakılarak ve iki yana yaslanmış olarak hazırlanmalıdır (Transkripsiyonlu metinlerde farklı fontlar kullanılabilir).
Metin içindeki alıntılar italik veya çift tırnak ile gösterilmeli (birisi tercih edilmeli) 40 kelimeden fazla olan alıntılar ise blok yapılmalı. Blok alıntılar sağ ve soldan 1,25 cm girintili yazılmalı yazı karakteri Garamond 11 punto ve tek satır aralıklı olmalı, üstten ve alttan 6 nk boşluk bırakılmalıdır.
Dipnotlar:
Dipnotlar 10 punto, iki yana yaslı, tek satır aralıklı olmalı ve Garamond yazı karakteriyle yazılmalı.

Şekiller ve Tablolar:
Tablo ve şekil başlıkları, tablo ve şekillerin üzerinde numaralandırılarak “Garamond” 11 punto” karakteriyle yazılmalıdır. Tablo ve şekil numarası düz metin ve koyu punto olarak tablonun üzerine yerleştirilmelidir ve nokta konulmamalıdır. Tablolar ve şekiller metinde geçtikleri sıraya göre numaralandırılmalıdır. Her tablo ve şekil kısa ve açıklayıcı bir başlığa sahip olmalıdır. Tablo ve şekil başlığı tablo numarasının hemen altında çift satır aralıklı olarak yer almalıdır. Tablo ve şekil başlığı italik ve ilk harfleri büyük olarak yazılmalı. Tabloda mümkünse dikey çizgiler olmamalı. Tabloya ve şekille ilgili notlar sadece ihtiyaç duyulduğunda eklenmelidir. Bu notlar tablonun altında yer almalıdır. Tablo içi yazım karakteri “Garamond” 11 punto” olmalıdır. Zorunlu durumlarda 8 puntoya kadar düşürülebilir.

Hazırlanan tablo ve şekiller belirtilen sayfa boyutlarını aşmadan metin içerisinde yer alacakları bölüme düzgünce yerleştirilmelidir.  Gerekli durumlarda açıklayıcı dipnotlar veya kısaltmalar, şekil ve tabloların hemen altında yer almalı, bunların varsa kaynakları kaynakça kurallarına göre verilmelidir.  Tablo ve şekille ilgili diğer ihtiyaç duyulan bilgiler için bkz. https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/tables-figures/sample-tables#qualitative

Fotoğraflar:

Yayına konulacak fotoğraflar, profesyonel nitelikte ve JPEG formatında olmalıdır. Ayrıca şekiller ve tablolar için verilen kurallara uyulmalıdır.

5. KAYNAKÇA HAZIRLAMA VE REFERANS VERME

MAVİ ATLAS APA 7. EDİTİON KAYNAKÇA YAZIM KURALLARI VE ÖRNEKLERİ
Dergimize makale göndermek isteyen değerli yazarlar ve araştırmacılar, Mavi Atlas dergimizin kaynakça yazım kuralları aşağıda detaylı olarak belirtilmiştir. Kuralların dikkatlice okunması ve uygulanması gerekmektedir. Kaynakça yazım kuralları “American Psychological Association (APA) 7. Edition” formatına göre örneklendirilmiştir. Dolayısıyla APA 7’ye göre metin içi atıfların ve kaynakçanın hazırlanması gerekmektedir. Bu hususta aşağıda verilen yönlendirmelerin yapılması yazarlarımız için büyük kolaylık sunacaktır.

Referansların ve atıfların doğru düzenlenmesi, okuyucu ve hakemlerin akademik çalışmayı değerlendirmelerinde büyük bir öneme sahiptir. Bunun için referans kaynaklarınızı dikkatli ve eksizsiz, kolay ve hızlı bir şekilde organize etme, not alma ve tek tıkla atıf/kaynakça oluşturmanızı sağlayan “Mendeley”, “EndNote”, “Zotero” gibi atıf (Citation) programları bulunmaktadır. Bu programların kullanılması oldukça basittir ve tavsiye edilmektedir. Bu programlar sayesinde hem kütüphanenizi oluşturacak hem de atıflarınızı çok daha rahat bir şekilde oluşturacaksınız. Örneğin, Mendeley atıf programını öğrenmek için aşağıda bağlantı adresleri verilmiş olan videoların izlenmesi ve uygulanması yazarlarımız için büyük kolaylıklar oluşturacaktır.

Mendeley Eğitimi - 1 - Hesap oluşturma ve kurulum işlemleri:
https://www.youtube.com/watch?v=XktNxSRlm38&ab_channel=HakanAkademi

Mendeley Eğitimi - 2 - Makale, tez vb. yayınların hesaba eklenmesi:
https://www.youtube.com/watch?v=WhN9iJ1M7T0&t=23s&ab_channel=HakanAkademi

Mendeley Eğitimi - 3 - Atıf yapma ve kaynakça oluşturma:
https://www.youtube.com/watch?v=AX78rFGoW8A&t=8s&ab_channel=HakanAkademi

Diğer taraftan Amerikan Psikoloji Derneği (APA), 2009'da yayınlanan ve 6. sürüm olarak adlandırılan kılavuzun 7. sürümünü 2019 yılında yayınladı ve beraberinde pek çok yeni güncellemeyi de getirdi. Bu değişiklikleri aşağıdaki listeden inceleyebilir ya da APA resmi sitesinden https://apastyle.apa.org/ APA 7.0 Yazım Kuralları’na ulaşabilirsiniz.

Yapılan en önemli değişiklikler kısaca şu şekildedir:
Metin içi kaynak alıntıları kısaltılmıştır. APA 6’da birden fazla yazarın olduğu araştırmalardaki atıflarda tüm yazar isimleri yer alırken APA 7’de bu özellik kısaltılarak Acar ve ark. (2020), (Acar vd., 2020) şeklinde yer alıyor.
Basılı bir kitaptan alıntı yaptığınızda yayıncının yerleşim yeri bilgisine referans listesinde artık yer verilmeyecektir.
Yirmi ve daha fazla yazara sahip olan eserlerin kaynakçada listelenmesi kuralında güncelleme yapıldı. APA 6’da kaynakçada en fazla 7 yazar ismi yer alıyordu. APA 7 ile yazar ismi sayısı 20’ye yükseldi.
DOI'lerin biçimlendirilmesiyle ilgili değişikliğe gidildi. Artık DOİ (Digital Object Identifier System) adresi URL şeklinde biçimlendirilecek. https://doi.org/10.1080/02626667.2018.146972
URL'lerle ilgili "Erişim sağlandı" ifadesiyle ilgili güncelleme yapılmıştır. Alınma tarihi gerekmedikçe artık “URL” ifadesi yazılmıyor. Web sitesi adı eklenir ve web sayfası başlıkları italik olarak yazılır.
E-kitap alıntılarında artık köşeli parantez kullanılmıyor. E-kitabın bulunduğu platform veya cihaz kaynakça gösteriminden kaldırıldı.
Daha kapsayıcı, cinsiyet ayrımsız ve önyargısız bir dil kullanılması yaklaşımı benimsendi
Tablo ve şekil formatlarında güncelleme yapıldı.

METİN İÇİ GÖNDERMELER
Başkalarının düşünceleri iki şekilde aktarılabilir. Birincisinde özgün (orijinal) anlatım hiç değiştirilmez. Bu şekilde yapılan aktarmaya doğrudan alıntı denir. Alıntı metinde özgün kaynakta geçtiği biçimiyle tırnak işareti içinde gösterilir. Tırnak işareti kapatıldıktan sonra ilgili kaynağa gönderme yapılır. Diğerinde ise özgün anlatım değiştirilerek anlatı/dolaylı alıntı (aktarma) yapılır. Anlatımın değiştirilmiş olması aidiyeti değiştirmez. Burada düşünce hala bir başkasına aittir ve aidiyeti bildirmek için metin içinde kaynağa gönderme yapılması mutlaka gereklidir. Bu hususta,

DOĞRUDAN ALINTI
40 kelimeden daha az kelimeden oluşan doğrudan alıntılarda her zaman yazar, yıl ve sayfa aralığı bilgilerine yer verilmelidir. 40 kelimeden az olan alıntılar, metinde italik veya çift tırnak içinde verilir. Alıntıya metnin ortasındaki cümlelerde yer verilmişse, alıntı yapılan kısım italik veya çift tırnak içinde verildikten hemen sonra parantez içinde kaynağa gönderme yapılır. Sonrasında ise diğer cümlelere devam edilir.
Örnek:  

Araştırmada belirlenen unsurlara ilişkin mevcut durumu ortaya koyabilmek ve belirlenmiş hipotezlerin doğruluğunu sınamak için “betimleme yöntemi” kullanılmıştır. Betimleme yöntemi ile “olayların, objelerin, varlıkların, kurumların, grupların ve çeşitli alanların ne olduğu betimlenmeye, açıklanmaya çalışılmaktadır” (Kaptan, 1989, s. 34).

Ya da:

Araştırmada belirlenen unsurlara ilişkin mevcut durumu ortaya koyabilmek ve belirlenmiş hipotezlerin doğruluğunu sınamak için betimleme yöntemi kullanılmıştır. Betimleme yöntemi ile olayların, objelerin, varlıkların, kurumların, grupların ve çeşitli alanların ne olduğu betimlenmeye, açıklanmaya çalışılmaktadır (Kaptan, 1989, s. 34).

Doğrudan alıntı 40 ve daha fazla kelimeden oluşuyorsa sağ ve sol taraftan yarım inç (1.25 cm) içeriden başlanarak tek satır aralığıyla yazılır.
Örnek:
Betimleme yöntemi, Kaptan (1995) tarafından şu biçimde tanımlanmıştır:
Olayların, objelerin, varlıkların, kurumların, grupların ve çeşitli alanların ne olduğunu betimlemeye, açıklamaya çalışan incelemelerdir. Bunlar nedir? sorusuna cevap bulmaya yöneliktir. Bununla mevcut durumlar, koşullar, özellikler aynen ortaya konmaya çalışılır. Betimleme araştırmaları, mevcut olayların daha önceki olay ve koşullarla ilişkilerini de dikkate alarak, durumlar arasındaki etkileşimi açıklamayı hedefler (s. 59).
Doğrudan alıntı yapılan kısımlar orijinal kaynaktaki ile aynı heceleme, yazım ve noktalamaya sahip olmalıdır. Orijinal kaynakta heceleme hatası olsa bile değiştirilmeden aynen bırakılmalıdır.
Eğer doğrudan alıntının belli kısımları çıkarılıyorsa üç nokta (...) ya da dört nokta (....) kullanılması gerekir. Bir cümle içerisinden çıkarma yapılıyorsa üç nokta, iki cümle arasından çıkarma yapılıyorsa dört nokta kullanılır. Bunlar cümlenin başında ya da sonunda kullanılmaz.
Örnek 1:
“Atıf dizinleri farklı kesimler tarafından farklı amaçlar için kullanılabilmektedir. Bu dizinler ... atıfları izlemek suretiyle ilgilenilen konudaki kaynakları gözden geçirmeye de olanak sağlamaktadır” (Al et al., 2014, s. 26).
Örnek 2:
“Atıf dizinleri farklı kesimler tarafından farklı amaçlar için kullanılabilmektedir. …. Ülkelerin bilim politikalarından sorumlu kuruluşlar ise atıf dizinlerindeki verileri performans ölçümü amaçlı kullanmaya başlamışlardır” (Al et al., 2014, s. 26).
Not: Çok uzun doğrudan alıntılar ve başka bir çalışmadaki tablo, şekil, anket vs. gibi materyaller uyarlanmak istendiğinde söz konusu çalışmanın yazarından izin alınması gerekmektedir. APA’nın politikasına göre, bir makaleden ya da bir kitap bölümünden en fazla üç tablo/grafik/şekil alınabilir. Metin alıntısı ise tek bir metin için 400 kelimeyi, toplamda ise 800 kelimeyi geçmemelidir. Aksi durumlarda yazar tarafından telif hakkı sahibinden izin alınmalı ve bu bilgi doğrudan alıntıya verilecek bir dipnot ile belirtilmelidir.

ATIF VE KAYNAKÇA:
Metin içinde yazar veya yazarlara yapılan atıflar aşağıda belirtildiği gibi olması gerekmektedir.
Dikkat! APA yazım stilinde, dipnot ve sonnot kullanımı pek tercih edilmemektedir. Bundan dolayı mümkün olduğu kadar az dipnot kullanılmalıdır. Yalnızca çok elzem bir açıklayıcı not gerektiğinde dipnot kullanılmalıdır. Bu bilgi doğrultusunda Mavi Atlas Dergisi kaynakça yazımları adım adım incelenmeli ve araştırmanızda uygulanmalıdır.

5. 1. KİTAPLAR:
Kitabın yazarı, yayım yılı, kitap ismi (italik ve küçük harflerle) verilmelidir. Kitap isminin başında ve sonunda nokta olmalı.
Basım bilgileri, italik olmadan başlıktan sonra parantez içinde eklenmelidir.
APA 7 kurallarına göre sadece yayınevi verilmeli ancak yayın yeri verilmemelidir.
Gerek kitapların gerekse kitap bölümlerinin DOI'si varsa, yayıncı adından sonra kaynakçada DOI eklenir. DOI’si yok fakat sabit bir URL'si varsa, referansa kitabın/bölümün URL'si eklenir. Veritabanı referansa dahil edilmez.
Parantez içi atıflarda ve kaynakçada & işareti “and” veya “ve” kelimeleri yerine kullanılmalıdır.
Başlık öğesi bir nokta ile bitirilir. Ancak başlık soru işareti veya ünlem işareti ile bitiyorsa, noktanın yerini o noktalama işareti alır. Örnek: Geç başlangıçlı açıklanamayan epilepsi: Neyi kaçırıyoruz?

Tek Yazarlı Çalışmalar:
İlgili kısımdan hemen sonra, parantez içinde yazarın soyadı, eserin/çalışmanın yayım yılı ve sayfa numarası sırasıyla, aralarda virgül kullanılarak verilmelidir. Cümlenin tamamlandığını gösteren nokta işareti parantezden sonra konulmalıdır. Öyküleme yöntemiyle ve kitabın bütününe yapılan atıflarda sayfa numarası yer almaz. Verilen sayfa numarası Türkçe çalışmalarda “s.”, İngilizce çalışmalarda “p.” kısaltması ile belirtilir.
Metin İçinde

Anlatı alıntı: Atalay (2017), Turner (2010), Nazır (2007).
Parantez içinde alıntı: (Atalay, 2017), (Atalay, 2017, s. 261), (Turner, 2010), (Turner, 2010, p. 262), (Nazır, 2007), (Nazır, 2007, s. 318).
Kaynakçada:
Nazır, B. (2007). Macar ve Polonyalı mülteciler: Osmanlı'ya sığınanlar (2. baskı). Yeditepe Yayınevi.
Atalay, İ. (2017). Türkiyen’nin jeomorfolojisi (3. baskı). META Basım.
Sapolsky, R. M. (2017). Behave: The biology of humans at our best and worst. Penguin Books.

İki yazarlı çalışmalar:
Parantez içi atıflarda ve kaynakçada yazarların soyadları "ve" bağlacı ile bağlanırken “&” işareti kullanılır. Parantez dışında ise “ve” ya da “and” kullanılır.
Metin İçinde:
Anlatı alıntı: Atalay ve Mortan (2011), Page and Stritzke (2015).
Parantez içinde alıntı: (Atalay & Mortan, 2011), (Atalay & Mortan, 2011, s. 545), (Page & Stritzke, 2015), (Page & Stritzke, 2015, p. 88)..

Kaynakçada:
Atalay, İ. & Mortan, K. (2011). Türkiye bölgesel coğrafyası. İnkılap Kitapevi.
Strunk, W. Jr. & White, E. B. (2000). The elements of style. Longman.

Üç ve daha fazla yazarlı çalışmalar:
Üç ve daha fazla yazarlı çalışmalara gönderme yapılırken APA 7. sürüme göre metin içi kaynak gösterme artık ilk alıntıdan itibaren kısaltılarak yapılmalıdır. Buna göre yalnızca ilk yazarın soyadı ve “vd.” ifadesi eklenmelidir. İngilizce yazılan çalışmalarda ‘‘ve diğerleri’’ ifadesinin Latince kısaltması olan ‘‘et al.’’ eklenmelidir. Öyküleme yöntemiyle yapılan parantez dışındaki Türkçe göndermelerde/atıflarda ise “vd.” yerine “ve ark.” ifadesi kullanılır.
APA 6’ya göre kaynakçada 7 olan yazar soyisim ve ismin baş harfinin belirtilmesi sayısı APA 7’de 20’ye çıkmıştır. Yeni sürüme göre, 20 ve daha fazla (20. yazar dahil) yazarı bulunan eserlerde, tüm yazarların adlarının eklenmesi gerekmektedir. Ancak yazar sayısının 21’den fazla olması durumunda ilk 19 yazarın adları ve en son yazarın adı verilerek listelenmelidir.

Metin İçinde:
Anlatı alıntı: Arıboğan ve ark. (2008) iddia etti…, Arıboğan ve ark. savundu (2008)…, Torino et al. (2019) claimed…, Torino et al. argued that (2019)…
Parantez içinde alıntı: (Arıboğan vd., 2008), (Arıboğan vd., 2008, s. 66), (Torino et al., 2019), (Torino et al., 2019, p. 34).
Kaynakçada:
Arıboğan, D.Ü., Ortaylı, İ. & Yavuz, H. (2008). Cumhuriyetimize dair. Aşiyan Yayınevi.
Wolfe, J. M., Kluender, K. R., Dennis, L. M., Bartoshuk, L. M., Herz, R. S., Lederman, S. J. & Merfeld, D. M. (2015). Sensation & perception (4rd ed.). MA: Sinauer Associates.

Kitapların cilt ve baskı numaralarının belirtilmesi:
Bu kural “Kaynakça” için geçerlidir. Basımlar/baskı bilgisi (revize edilmiş edisyonlar gibi), cilt numaraları ve sayfa numaraları (bölüm sayfa aralığı gibi) başlıktan hemen sonra italik olmadan parantez içerisinde verilir ve parantezden sonra nokta konur.
Numaralandırılmış bir cildin kendi başlığı varsa, cilt numarası ve başlık parantez içinde değil, ana başlığın bir parçası olarak dahil edilir. Yani başlıkta yer alan cilt numarası parantez içine alınmaz. Örnek: APA endüstriyel ve örgütsel psikoloji el kitabı: Cilt. 1. Organizasyonu inşa etmek ve geliştirmek.

Kaynakçada:
Tarhan, N. (2014). Toplum psikolojisi: Sosyal şizofreniden toplumsal empatiye (8. baskı). Timaş Yayınları.
Kabaklı, A. (1992). Türk edebiyatı (Cilt 5). Türk Edebiyatı Vakfı Yayınları.
Not: Gözden geçirilmiş edisyonlar için aynı şekilde (2. baskı rev.) ya da kitap bölümü sayfa aralığını belirtmek için (Cilt 2, ss. 319-367). Hem baskı hem cilt bilgisi varsa bu öğeler virgülle ayrılır ve baskı numarası önce yazılır (8. baskı, Cilt 2, ss. 319-367).
Yazarı belli olmayan ya da anonim çalışmalar:
Eğer bir çalışmanın yazarı belli değilse metin içerisinde gönderme yapılırken yazar alanında geçen ilk birkaç kelime (genelde başlıktan) ve yıl kullanılır. Metin içi göndermelerde makale başlığı, bölüm başlığı ya da bir web sayfasının adı çift tırnak içinde; dergi, kitap, broşür ya da rapor başlığı ise italik olarak yazılır.
Yazarı anonim olarak belirtilen çalışmalara göndermede duruma göre Anonim (1975), (Anonim, 1975), (Anonim, 1975, s. 63) benzer ifadeler kullanılır. Kaynakçada da yazar kısmına Anonim yazılır.
Kurumların ya da grupların yazar olduğu yayına ilk defa atıfta bulunulduğunda kurumun/grubun tam adı ve ardından kısaltmasını verilir. Sonraki kullanımlarda sadece kısaltma ve tarih kullanılır. ……… (Türk Psikologlar Derneği [TPD], 1997). ……… (TPD, 1997) gibi.

Metin İçinde:

(Anonim, 2017, s. 15)
(Türkçe bilim terimleri, 2011, s. 1750)

Kaynakçada:

Anonim. (2017). Casus olarak zamanımdan hikayeler. Bond Yayınları.
Türkçe bilim terimleri sözlüğü: Sosyal bilimler. (2011). Akademi Kitabevi.

Web sayfası, makale başlığı, bölüm başlığı:

Metin İçinde:
Parantez içinde alıntı: (“Hacettepe Üniversitesi bilgi”, 2010).
Kaynakçada:
Hacettepe Üniversitesi bilgi okuryazarlığı programı. (2010). http://hubo.hacettepe.edu.tr/

Dergi, kitap, broşür ya da rapor başlığı:

Metin İçinde:
Parantez içinde alıntı: (Kütüphaneciliğimiz üzerine, 1987)
Kaynakçada:
Kütüphaneciliğimiz üzerine görüşler (1987). Kültür ve Turizm Bakanlığı.

Editörlü Kitaplar:
Sadece editör bilgisi bulunan bir kitabın atıf ve kaynakça bilgisi verilirken, editöre/editörlere yazar kısmında yer verilir ve adından parantez içinde “Ed”/“Eds”, “Haz.” veya ”Yay. haz.” kısaltması eklenir. Parentez içindeki kısaltmadan sonra nokta konur. Yazarı belli, editörlü veya hazırlayanı olan kitapta ise editör/hazırlayan, kitap başlığından sonra parantez içinde italik olmadan yazılır. 

Metin İçinde:
Anlatı alıntı: Tanrıdağ (2015), Gök (2019), Nâmî Hasan Ağa (2021).
Parantez içinde alıntı: (Tanrıdağ, 2015), (Tanrıdağ, 2015, s. 34), (Gök, 2019), (Gök, 2019, s. 56), (Nâmî Haan Ağa, 2021), (Nâmi Hasan Ağa, 2021, s. 24).

Kaynakçada:

Tanrıdağ, O. (Ed.). (2015). Davranış nörolojisi: Beyin-davranış ilişkilerinin organizasyon prensipleri, sendromları ve hastalıkları. Nobel Tıp Kitapları.
Gök, İ. (2019). Osmanlı arşiv kaynaklarından 1 numaralı nâme-i  hümayun defteri (M. F. Gökçek, Ed.). İdeal Kültür Yayıncılık.
Nâmî Hasan Ağa. (2021). Fetihnâme-i Nâmî der-hakk-ı Gürcistan: 1663 Gürcistan Seferi (M. F. Gökçek, Haz.). Yeditepe Yayınevi.

NOT: Eğer hem baskı veya cilt numarası hem de Ed./Haz. var ise:

Mehmed Hâkim Efendi. (2019). Hâkim Efendi tarihi (T. Güngör, Haz.; 1. baskı, Cilt 1). Türkiye Yazma Eserler Kurumu Başkanlığı Yayınları.

İki veya üç Editörlü Kitaplar:

Metin İçinde:
Anlatı alıntı: Abulfez ve Sönmez (2017), Goldstein and Hogarth (1997), Connolly et al. (2000).
Parantez içinde alıntı: (Abulfez & Sönmez, 2017), (Abulfez & Sönmez, 2017, s. 44), (Goldstein & Hogarth, 1997), (Harris et al., 2012).
Kaynakçada:
Abulfez, S. & Sönmez, P. (Eds.). (2017). Uluslararası göç ve çocuklar: International migration and children. Transnational London.
Goldstein, W. M. & Hogarth, R. (Eds.). (1997). Research on judgement and decision making. Cambridge University Press.
Harris, K. R., Graham, S. & Urdan T. (Eds.). (2012). APA educational psychology handbook (Vols. 1–3). American Psychological Association.

Yazarı Kurum Olan Kitaplar:
Yazar olarak bir grup/tüzel kişi (dernekler, şirketler, devlet kurumları ve diğer çalışma grupları gibi) ifade ediliyorsa bu gruba ilişkin ad bilgisi metin içindeki göndermede oldukça açık ve anlaşılır biçimde verilmelidir. Grup adı bazı durumlarda kısaltılabilir. Eğer grup adı uzunsa, kısaltma herkesçe anlaşılır oluyorsa veya ada yönelik zaten bilinen bir kısaltma var ise ilk kullanımda hem açık hali hem kısaltma hali kullanılıp, sonraki kullanımlarda ise sadece kısaltma kullanılabilir. Eğer grup adı kısa ise veya kısaltması herkesçe anlaşılır olmuyorsa tüm göndermelerde adın açık hali yazılır.
Kaynakçada APA 6’da yer ve yayıncı bilgisi yer alırken (yayıncı bilgisi için “Yazar” veya “Author” yazılırken. APA 7’da yer ve yayıncı bilgisine gerek kalmamıştır. Eğer DOI numarası varsa eklenir.

Metin içinde:
Cümle içinde ilk gönderme (Anlatı alıntı): Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK, 2013).
Cümle içinde ikinci ve sonraki göndermeler: TÜBİTAK (2013).
Parantez içinde ilk gönderme: (Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu [TÜBİTAK], 2013).
Parantez içinde ikinci ve sonraki göndermeler: (TÜBİTAK, 2013).
Parantez içinde ilk gönderme: (Türk Dil Kurumu [TDK], 2012, s. 38)
Parantez içinde ikinci ve sonraki göndermeler: (TDK, 2012, s. 38).
Kaynakçada:
Türk Dil Kurumu. (2012). Yazım kılavuzu (27. baskı).
American Psychiatric Association. (1980). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (3rd ed.).
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th ed.). https://doi.org/10.1176/appi.books.9780890425596

Kitapta Bölüm
Editörlü bir kitaptaki bir bölüme atıf yapılmışsa bunu kaynakçada gösterirken editör adına yazar kısmında değil, ilgili bölümün başlığından sonra yer verilir. Bölüm başlığı italik yazılmaz. Editör bilgisi başlıktan hemen sonra italik olmadan ve bir editör için “(Ed.)” kısaltması, birden fazla editör için “(Eds.)” kısaltması kullanılır.
Yazarın Soyadı, A. (Yayım Yılı). Bölümün başlığı. İçinde editör A. Soyadı & Editör A. Soyadı (Ed/Eds.), Kitabın başlığı (sayfa aralığı). Yayınevi.

Metin içinde:
Anlatı alıntı: Yücel ve Gülveren (2019), Dillard (2020), Aron et al. (2019).
Parantez içinde alıntı: (Yücel & Gülveren, 2019), (Yücel & Gülveren, 2019, s. 76), (Dillard, 2020), (Dillard, 2020, p. 125), (Aron et al., 2019), (Aron et al., 2019, p. 350).
Kaynakçada:
Yücel, C. & Gülveren, H. (2006). Sınıfta öğrencilerin motivasyonu. İçinde M. Şişman & S. Turan (Eds.), Sınıf yönetimi (ss. 74-88). Pegem Akademi Yayıncılık.
Dillard, J. P. (2020). Currents in the study of persuasion. In M. B. Oliver, A. A. Raney & J. Bryant (Eds.), Media effects: Advances in theory and research (4th ed., pp. 115–129). Routledge.

DOI’si olanlara örnek:
Aron, L., Botella, M. & Lubart, T. (2019). Culinary arts: Talent and their development. In R. F. Subotnik, P. Olszewski-Kubilius & F. C. Worrell (Eds.), The psychology of high performance: Developing human potential into domain-specific talent (pp. 345–359). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000120-016

URL’si olanlara örnek:
Thestrup, K. (2010). To transform, to communicate, to play—The experimenting community in action. In E. Hygum & P. M. Pedersen (Eds.), Early childhood education: Values and practices in Denmark. Hans Reitzels Forlag. https://earlychildhoodeducation.digi.hansreitzel.dk/?id=192

Kitap: Çeviri:

Metin içinde:
Anlatı alıntı:
Arasteh (2000).
Parantez içinde alıntı: (Arasteh, 2000), (Arasteh, 2000, s. 150).
Kaynakçada:
Arasteh, A. R. (2000). Aşkta ve yaratıcılıkta yeniden doğuş: Mevlana Celaleddin Rumi’nin kişilik çözümlemesi (B. Demirkol & İ. Özdemir, Çev.). Kitabiyat.

Aynı yazar tarafından aynı yıl içinde yapılmış farklı çalışma:
Bir yazarın aynı yıl yaptığı çalışmalar, yıldan sonra a, b, c… harfleri eklenmek suretiyle ayırt edilir.

Metin içinde:
Anlatı alıntı: Glenn and Johnson (1964a), Glenn and Johnson (1964b, p. 90).
Parantez içinde alıntı: (Glenn & Johnson, 1964a), (Glenn & Johnson, 1964b, p. 90).
Kaynakçada:
Glenn, W. H. & Johnson, D. A. (1964a). Calculating devices. John Murray.
Glenn, W. H. & Johnson, D. A. (1964b). Graphs. Murray.

E-kitap: Tüm kitap:
E- kitabın varsa DOI numarası eklenir. DOI yoksa ve sabit bir URL'si varsa, kaynakçada e-kitabın veya e-kitapta bölümün URL'si eklenir. Veritabanı referansa dahil edilmez. İnternet adresinin başına “URL” ifadesi veya sonuna “Erişm tarihi” eklenmez.

Metin içinde:
Anlatı alıntı: Özsoysal (2002), Jackson (2019).
Parantez içinde alıntı: (Özsoysal, 2002), (Özsoysal, 2002, s. 12), (Jackson, 2019), (Jackson, 2019, p. 12).
Kaynakçada:
Özsoysal, F. (2002). Tiyatro metinlerinde alımlama ve metin stratejileri. http://www.altkitap.com/kitap.asp?kitapid=16
Jackson, L. M. (2019). The psychology of prejudice: From attitudes to social action (2nd ed.). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000168-000

E-kitap: Bir veri tabanından bölüm:

Metin içinde:
Anlatı alıntı: Mitchell (1913).
Parantez içinde alıntı: (Mitchell, 1913), (Mitchell, 1913, p. 88).
Kaynakçada:
Mitchell, HW (1913). Alcoholism and alcoholic psychoses. In W.A. White & S.E. Jelliffe (Ed.), The modern treatment of nervous and mental disorders (Vol. 1, pp. 287–330). Lea and Febiger. https://doi.org/10.1037/10639-007

5. 2. MAKALELER:
Dergi makalesinin DOI'si yoksa ve akademik bir araştırma veri tabanından geliyorsa basılı dergi gibi yazılır fakat bir makalenin DOI'si varsa, DOI eklenir. Yine makalenin DOI'si yoksa ancak okuyucular için çözümlenecek bir URL'si varsa (örneğin, bir veri tabanının parçası olmayan çevrimiçi bir dergiden geliyorsa), makalenin URL'si referansın sonuna eklenir.
Dergi makalesinde makale numarası varsa, sayfa aralığı yerine “Makale” kelimesi ve ardından makale numarası eklenir.
Makalelerde makale ismi küçük harflerle düz ancak dergi ismi büyük harfle başlayacak ve italik şekilde yazılmalıdır. Dergi cilt numarası italik ancak sayı numarası parantez içinde düz olmalıdır. Eğer derginin cilt, sayı veya sayfa numarası eksik eksik ise sadece o kısmı yazılmaz diğer bilgiler aynen olduğu yazılır. 

Basılı dergi makalesi: 1 yazarlı

Metin içinde:
Anlatı alıntı: Uzun (1991), Coren (2019).
Parantez içinde alıntı: (Uzun, 1991), (Uzun, 1991, s. 88), (Coren, 2019).
Kaynakçada:
Uzun, A. (1991). Karaca Mağarası (Torul-Gümüşhane). Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Coğrafya Bilim ve Uygulama Kolu, Coğrafya Araştırmaları, (3), 15–24.
Coren, S. (1986). An efferent component in the visual perception of direction and extent. Psychological Review, 93(4), 391-411.

Basılı dergi makalesi: 2 yazarlı:

Metin içinde:
Anlatı alıntı: Bahadır ve Özdemir (2011), Kirkman and Rosen (1999).
Parantez içinde alıntı: (Bahadır & Özdemir, 2011, s. 325), (Kirkman & Rosen, 1999, p. 288).
Kaynakçada
Bahadır, M. & Özdemir, M. A. (2011). Acıgöl Havzası’nın sayısal topoğrafi̇k anali̇z yöntemleri̇ ile morfometrik jeomorfolojisi̇. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(18), 323–344.
Kirkman, B. L. & Rosen, B. (1999). Beyond selfmanagement: Antecedents and consequences of team empowerment. Academy of Management Journal, 42(1), 58-74.

Basılı dergi makalesi: 3 ve daha fazla yazarlı:
Üç ve daha fazla yazarlı çalışmalara gönderme yapılırken APA 7. sürüme göre metin içi kaynak gösterme artık ilk alıntıdan itibaren kısaltılarak yapılmalıdır. Buna göre yalnızca ilk yazarın soyadı ve “vd.” ifadesi eklenmelidir. İngilizce yazılan makalelerde ‘‘ve diğerleri’’ ifadesinin Latince kısaltması olan ‘‘et al.’’ eklenmelidir. Öyküleme yöntemiyle yapılan parantez dışındaki Türkçe göndermelerde/atıflarda ise “vd.” yerine “ve ark.” ifadesi kullanılır.
APA 6’ya göre kaynakçada 7 olan yazar soyisim ve ismin baş harfinin belirtilmesi sayısı APA 7’de 20’ye çıkmıştır.

Metin içinde:
Anlatı alıntı:
Arasıl ve ark. (2020), Gren at al. (2003).
Parantez içinde alıntı: (Arasıl vd., 2020, s. 20), (Gren at al., 2003, p. 420).
Kaynakçada:
Arasıl, A., Turan, F., Metı̇n, B., Sı̇nı̇rlı̇oğlu Ertaş, H. & Tarhan, N. (2020). Positive psychology course: A way to improve well-being. Journal of education and Future, (17), 15- 23.
Gren, S. G., Welsh, M. A. & Dehler, G. E. (2003). Advocacy, performance, and threshold influences on decisions to terminate new product development. Academy of Management Journal, 46(4), 419-434.

Elektronik dergi makalesi, DOI numarası olan:

Metin içinde:
Anlatı alıntı:
Hatipoğlu ve Uzun (2020), Grady et al. (2019).
Parantez içinde alıntı: (Hatipoğlu & Uzun, 2020, s. 24), (Grady et al., 2019).
Kaynakçada:
Hatipoğlu, İ. K. & Uzun, A. (2020). Melet Irmağı Havzası’nda erozyon riskinin Mıcona modeli ile değerlendirilmesi. Türk Coğrafya Dergisi, (74), 17–31. https://doi.org/10.17211/tcd.644135
Grady, J. S., Her, M., Moreno, G., Perez, C. & Yelinek, J. (2019). Emotions in storybooks: A comparison of storybooks that represent ethnic and racial groups in the United States. Psychology of Popular Media Culture, 8(3), 207–217. https://doi.org/10.1037/ppm0000185

Elektronik dergi makalesi, DOI numarası olmayan URL gerektiren:
Bir makalenin DOI numarası yoksa fakat okuyucular için çözümlenecek bir URL'si varsa ve makale bir veritabanının parçası olmayan çevrimiçi bir dergide yer alıyorsa makalenin URL'si eklenmelidir.                                                                                                                                            

Metin İçinde:                                                                                                                                                 

Anlatı Alıntı: Karaçay Türkal (2019). 

Parantez içinde alıntı: (Karaçay Türkal, 2019, s. 285), (Karaçay Türkal, 2019). 

Kaynakçada:     Karaçay Türkal, M. (2019). Erzurum Valisi Şahin Mustafa Paşa'nın Muhallefatı, Selçuk Ünv. Sos. Bil. Ens. Der., (Prof. Dr. Fuat Sezgin özel sayısı), 283-295. http://usad.selcuk.edu.tr/usad/article/view/306

Elektronik dergi makalesi, DOI ve URL'si olmayan: Bir makalenin DOI numarası yoksa ve bu makale bir veritabanından sağlanıyorsa (google scholar, scopus, web of science vs.), bu durumda referans, basılı bir dergi makalesi ile aynıdır.       

Metin içinde: 

Anlatı alıntı: Zeybek (2005). 

Parantez içinde alıntı: (Zeybek, 2005, 240) 

Kaynakçada: Zeybek, H. İ. (2005). 2-3 Mart 2005 Turhal sel afeti ve sonuçları. Eastern Geographical Review, 14(21), 233–248.

5. 3. SÖZLÜK / ANSİKLOPEDİ MADDESİ:

Ansiklopedi Maddesi:

Metin içinde:

Anlatı alıntı: İpekten (1991), Keyormarsi et al. (2007).

Parantez içinde alıntı: (İpekten, 1991), (Keyormarsi et al., 2007); (İpekten, 1991, s. 348), (Keyormarsi et al. 2007, p. 200).

Kaynakçada:
İpekten, H. (1991). Azmî-zâde Mustafa Hâletî. İçinde İslâm Ansiklopedisi (Cilt 4, ss. 348-349). Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları.
Keyormarsi, K., O’Leary, N. & Pardee, A. B. (2007). Cell division. İçinde McGraw-Hill encyclopedia of science & technology (9. baskı, Cilt 3, ss. 618-621). McGraw-Hill.

Sözlük:
Sözlüklerde genelde yazar ve yayıncı aynı olur bu nedenle ad tekrarından kaçınmak için yalnızca sözlük adı yazar öğesinde görünür.
Sözlük başlığından sonra parantez içinde sözlükle ilgili basım bilgileri italik olmadan yazılır.
Sözlük başlığından sonra parantez içinde hem baskı hem de sayfa numarası varsa, bunları virgülle ayırarak aynı parantez içine yerleştirin.

Metin içinde:
Anlatı alıntı: Devellioğlu (1996), Merriam-Webster (2003).
Parantez içinde alıntı: (Devellioğlu, 2007, s. 238), (Merriam-Webster, 2003).

Kaynakçada:
Devellioğlu F. (1996). Eşref. İçinde Osmanlıca-Türkçe Ansiklopedik Sözlük (13. baskı, s. 238).
American Psychological Association. (2015). Mood induction. In APA dictionary of psychology (2nd ed., p. 667).
Merriam-Webster. (2003). Litmus test. In Merriam-Webster’s collegiate dictionary (11th ed., p. 727).

Çevrimiçi Sözlük:

Çevrimiçi sözlükler zamanla güncellendiğinden referansta erişim tarihi eklenmesi gerekir. Tarihi belli olmayan çevrimiçi sözlükler için Ing. (no date) "n.d" ve Türkçe (tarih yok) "t.y." kısaltması kullanılır  

Anlatı Alıntı: Merriam-Webster (n.d.); Türk Dil Kurumu (t.y.)
Parantez içinde: (Merriam-Webster, n.d.); (Türk Dil Kurumu, t.y.).  
Türk Dil Kurumu. (t.y.). Tayak. İçinde Tarama Sözlüğü. 18 Haziran 2021’de https://sozluk.gov.tr/ adresinden alındı.
American Psychological Association. (n.d.). Just-world hypothesis. In APA dictionary of psychology. Retrieved January 18, 2020, from https://dictionary.apa.org/just-world-hypothesis
Merriam-Webster. (n.d.). Semantics. In Merriam-Webster.com dictionary. Retrieved January 4, 2020, from https://www.merriam-webster.com/dictionary/semantics

5. 4. TEZLER:
Bir tezin veri tabanı teze yayın numarası veriyorsa, yayın numarası tez başlığından sonra parantez içinde italik olmadan yazılır. “Doktora tezi” veya “Yüksek lisans tezi” tanımından sonra virgül ve dereceyi veren kurumun adı eklenir. Bu bilgi tez başlığından ve parantez içinde bulunan yayın numarasından sonra köşeli parantez içinde yer alır. Referansın kaynak öğesinde tezin yer aldığı veri tabanının, havuzun veya arşivin adı girilir.

Eğer bir tez üniversite gibi bir kurumun arşivinde yer alıyorsa ve bu okuyucu için linkten ulaşılabilir durumdaysa veritabanı belirtilir, URL eklenir.

Veritabanı veya arşiv, kullanıcıların tezi görebilmeleri için oturum açmalarını gerektiriyorsa, yani URL okuyucular için çalışmayacaksa, referans veri tabanı adıyla sonlandırılır.

Tezler kitaplaştırılıp yayınevlerinde yayımlandığında ya da yukarıda belirtildiği gibi veri tabanında veya bir arşivde bulunup oradan ulaşılabildiğinde yayımlanmış kategorisinde yer alır. Kitaplaştırılmış olanlar kaynakçada kitap formatında yazılır.

Eğer bir tez belirtilen kategoride değilse yani yayımlanmamışsa, köşeli parantez içinde [Yayımlanmamış doktora tezi] veya [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi] açıklaması tez veya tez başlığından sonra yapılır. Referansın kaynak öğesinde, dereceyi veren kurumun adı belirtilir. Aynı format, lisans tezleri de dahil olmak üzere diğer yayınlanmamış tezler için de uygulanır.

Elektronik tez:
YÖK tez veritabanında yer alan tezler:

Metin içinde:
Anlatı alıntı: 
Gökçe (2019).
Parantez içinde alıntı: (Gökçe, 2019), (Gökçe, 2019, s. 23).
Kaynakçada:
Gökçe, U. (2019). Orhan Veli şiirinde özne ve varoluş sorunsalı (Tez No. 568510) [Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.

Kurumsal arşivde arşivlenmiş tez:
Metin içinde:
Anlatı alıntı:
 Bilir (2014),
Parantez içinde alıntı: (Bilir, 2014), (Bilir, 2014, s. 40).
Kaynakçada:
Bilir, C. (2014). Supply chain network optimization model incorporating competitive facility location problems. [Doktora tezi, Doğuş Üniversitesi]. DÜ Kurumsal Akademik Arşiv. https://hdl.handle.net/11376/1039

URL’si herkes için çalışmayan tez:
Metin içinde:

Anlatı alıntı
:Kabir (2016).
Parantez içinde alıntı: (Kabir, 2016), (Kabir, 2016, p. 43).
Kaynakçada:
Kabir, J. M. (2016). Factors influencing customer satisfaction at a fast food hamburger chain: The relationship between customer satisfaction and customer loyalty (Publication No. 10169573) [Doctoral dissertation, Wilmington University]. ProQuest Dissertations & Theses Global.

Yayımlanmış tez (Kitap olarak):
Metin içinde:

Anlatı alıntı: 
Erol (2019).
Parantez içinde alıntı: (Erol, 2019), (Erol, 2019, s. 58).
Kaynakçada:
Erol, G. (2019). Kelâmi sahada estetik yapı organizasyonu. Ötüken Neşriyat.

Yayımlanmamış tez:
Metin içinde:

Anlatı alıntı: 
Onat (2016), Harris (2014).
Parantez içinde alıntı: (Harris, 2016), (Onat, 2014, s. 43).
Kaynakçada:
Onat, E. (1987). Çift serili korelasyon üzerinde bir inceleme (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi.
Harris, L. (2014). Instructional leadership perceptions and practices of elementary school leaders [Unpublished doctoral dissertation]. University of Virginia.

5. 5. SEMPOZYUM / KONFERANS BİLDİRİLERİ:

Sempozyum/Kongre/Konferans bildirilerine atıf için:
Referansta önce yazar öğesine yer verilir. Tarih öğesinde Sempozyumun tam tarihleri belirtilir.
Sunumun çeşidi başlıktan sonra köşeli parantez içinde açıklanır. Tanım esnektir (örneğin, "[Konferans oturumu]", "[Bildiri sunumu]", "[Poster oturumu]", "[Açılış konuşması]") gibi.
Konferansın veya toplantının adı ve referansın kaynak öğesindeki yeri belirtilir.
Konferans sunumunun videosu veya pdf linki mevcutsa, referansın sonuna bu bağlantı eklenir.
Yalnızca bir konferans sunumunun özetine atıfta bulunmak için, parantez içindeki açıklamanın bir parçası olarak “özet” bilgisi verilir. Örneğin, “[Bildiri sunumu özeti]”.

Metin içinde:
Anlatı alıntı: Işık ve ark. (2018), Evans et al. (2019).
Parantez içinde alıntı: (Işık vd., 2018), (Evans et al., 2019).
Kaynakçada:
Işık, F., Bahadır, M. ve Çağlak, S. (2018, 18-20 Ekim). Artvin ilinde yağışın mekânsal dağılışı üzerine bir deneme: Schreiber formülü [Bildiri sunumu]. Uluslararası Artvin Sempozyumu, Artvin, Türkiye. https://www.artvin.edu.tr/uploads/ias.artvin.edu.tr/userfiles/files/ias2018
Evans, A. C., Jr., Garbarino, J., Bocanegra, E., Kinscherff, R. T. & Márquez-Greene, N. (2019, August 8–11). Gun violence: An event on the power of community [Conference presentation]. APA 2019 Convention, Chicago, IL, United States. https://convention.apa.org/2019-video

Basılmış/yayımlanmış sempozyum/Kongre/konferans bildirilerine atıf:
Bir dergide yayınlanan konferans bildirileri, dergi makaleleriyle aynı formatı takip eder.
Tüm kitap bölümü olarak yayınlanan konferans bildirileri, düzenlenmiş kitaplarla aynı referans formatını takip eder.
Herhangi bir veri tabanından ulaşılıyorsa link eklenmez fakat DOI veya URL adresi mevcutsa eklenir. 

Tam metin bildiriler kitabında ise:

Metin içinde:
Anlatı alıntı:
Bilkan (2007), Bedenel et al. (2019).
Parantez içinde alıntı: (Bilkan, 2007), (Bilkan, 2007, s. 612), (Bedenel et al., 2019), (Bedenel et al., 2019, p.230).
Kaynakçada:
Bilkan, A. F. (2007). Amasya’nın Osmanlı dönemi kültür hayatındaki yeri ve önemi. İçinde Y. Bayram (Ed.), I. Amasya araştırmaları sempozyumu bildirileri (ss. 611-620). Hilal Yayınları. 
Bedenel, A.-L., Jourdan, L. & Biernacki, C. (2019). Probability estimation by an adapted genetic algorithm in web insurance. In R. Battiti, M. Brunato, I. Kotsireas & P. Pardalos (Eds.), Lecture notes in computer science: Vol. 11353. Learning and intelligent optimization (pp. 225–240). Springer.  https://doi.org/10.1007/978-3-030-05348-2_21

5.6. ARŞİV BELGELERİ VE KOLEKSİYONLAR

https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/archival

5. 7. RAPORLAR:
Devlet Kurumları, Bireysel Yazar, Broşür, Etik Kod, Bilgi Sayfası, ISO Standart, Basın Bülteni ve Teknik İnceleme raporlarına atıf örneklerini incelemek için APA Style sayfasını inceleyebilirsiniz.
https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/examples#textual-works

5. 8. WEB SAYFASI:
Çok çeşitli “Web Sayfası Referansları” mevcuttur. Bunların içerisinde referansınıza uygun kategoriyi görmek ve kullanmak için APA Style sayfasını inceleyebilirsiniz.
https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/examples/webpage-website-references

5. 9. SOSYAL MEDYA:
Facebook, Instagram,, Linkedln, Çevrimiçi Forum (Örn. Reddit), Tiktok, Twitter gibi referanslar için aşağıdaki APA Style sayfasını inceleyebilirsiniz.
https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/examples/webpage-website-references

5. 10. GÖRSEL VE İŞİTSEL MEDYA:
Tüm görsel ve işitsel medya referansları için aşağıda APA Style sayfasını inceleyebilirsiniz.
https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/examples#audiovisual-media

5. 11. VERİ KÜMELERİ:
Veri kümesi ve araç kutusu referansları için aşağıda bulunan APA Style sayfasını inceleyebilirsiniz.
https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/examples#data-sets

Not: Bu rehberde bulunmayan veya belirtilmeyen hususlar için https://apastyle.apa.org/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

“Kaynak gösterme bilim ve sanat etiğinin gereğidir.”

                                                                                   


Etik İlkeler

Gümüşhane Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Mavi Atlas Dergisi, bilginin tarafsız ve saygın bir şekilde gelişimine ve dağıtımını benimsemiştir. Bu doğrultuda uygulanan süreçler, yazarların ve yazarları destekleyen kurumların çalışmalarının kalitesine doğrudan yansımaktadır. Hakemli çalışmalar bilimsel yöntemi somutlaştıran ve destekleyen çalışmalardır. Yayın sürecinde, yazarların, okuyucuların, araştırmacıların, yayıncılar, hakemler ve editörlerin etik kurallarla ilgili esaslara uyması beklenmektedir. Söz konusu paydaşların International Committee of Medical Journal Editors (ICMJE) ile Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan açık erişim rehberlerine göre aşağıda paylaşılan standart genel ve özel etik kurallara ve sorumluluklara dikkat etmesi gerekmektedir.

I. Bilimsel araştırma ve yayın etiğine aykırı genel eylemler

a) İntihal: Başkalarının fikirlerini, metotlarını, verilerini, uygulamalarını, yazılarını, şekillerini veya eserlerini, bilimsel etik kurallarına uygun biçimde atıf yapmadan kısmen veya tamamen kendi eseriymiş gibi sunmak,
b) Sahtecilik: Araştırmaya dayanmayan veriler üretmek, sunulan veya yayınlanan eseri gerçek olmayan verilere dayandırarak düzenlemek veya değiştirmek, bunları rapor etmek veya yayımlamak, yapılmamış bir araştırmayı yapılmış gibi göstermek,
c) Çarpıtma: Araştırma kayıtları ve elde edilen verileri tahrif etmek, araştırmada kullanılmayan yöntem, cihaz ve materyalleri kullanılmış gibi göstermek, araştırma hipotezine uygun olmayan verileri değerlendirmeye almamak, ilgili teori veya varsayımlara uydurmak için veriler veya sonuçlarla oynamak, destek alınan kişi ve kuruluşların çıkarları doğrultusunda araştırma sonuçlarını tahrif etmek veya şekillendirmek,
d) Mükerrer Yayın: Bir araştırmanın aynı sonuçlarını içeren birden fazla eseri doçentlik sınavı değerlendirmelerinde ve akademik terfilerde ayrı eserler olarak sunmak
e) Dilimleme: Bir araştırmanın sonuçlarını araştırmanın bütünlüğünü bozacak şekilde, uygun olmayan biçimde parçalara ayırarak ve birbirine atıf yapmadan çok sayıda yayın yaparak belirli sınav değerlendirmelerinde ve akademik teşvik ve terfilerde ayrı eserler olarak sunmak,
f) Haksız Yazarlık: Aktif katkısı olmayan kişileri makale yazarlarına eklemek, aktif katkısı olan kişileri yazarlar arasına dâhil etmemek, yazar sıralamasını gerekçesiz ve uygun olmayan bir biçimde değiştirmek, aktif katkısı olanların isimlerini yayım sırasında veya sonraki baskılarda eserden çıkarmak, aktif katkısı olmadığı halde nüfuzunu kullanarak ismini yazarlar arasına dâhil ettirmek,
g) Diğer Etik İhlali Türleri: Destek alınarak yürütülen araştırmaların yayınlarında destek veren kişi, kurum veya kuruluşlar ile onların araştırmadaki katkılarını açık bir biçimde belirtmemek, insan ve hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalarda etik kurallara uymamak, yayınlarında hasta haklarına saygı göstermemek, hakem olarak incelemek üzere görevlendirildiği bir eserde yer alan bilgileri yayınlanmadan önce başkalarıyla paylaşmak, bilimsel araştırma için sağlanan veya ayrılan kaynakları, mekânları, imkânları ve cihazları amaç dışı kullanmak, tamamen dayanaksız, yersiz ve kasıtlı etik ihlali suçlamasında bulunmak (YÖK Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi, Madde 8)

II. Paydaşların Sorumlulukları

1. Yazarların Sorumlulukları

· Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, izinle ilgili bilgiler (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde ve ayrıca makale ilk/son sayfasında yer verilmelidir. Olgu sunumlarında, bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatıldığına dair bilgiye makalede yer verilmesi gereklidir.
· Makaledeki tüm verilerin gerçek ve özgün olduğu beyan edilmelidir. Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine riayet edilmesi gerekmektedir.
· Ön değerlendirme veya hakem değerlendirme sonucunda gösterilen intihal durumunun, hataların, şüpheli durumların ve önerilen düzeltmelerin yapılması zorunludur. Yapılmayacak ise, tutarlı bir şekilde gerekçesi bildirilmelidir.
· Makaleye fikren katkıda bulunmayan kişiler yazar olarak belirtilmemelidir
· Makale veya araştırma dergimizin yazım kurallarına uygun olarak hazırlanmalıdır ve “Kaynakça”sı eksiksiz olarak hazırlanmalıdır.
· İntihal ve sahte verilerden uzak durulmalıdır.
· Yazarlar çalışmalarında bir hata tespit ettiklerinde editörü ve editörler kurulunu bilgilendirmeli, düzeltme ya da geri çekme süreci için işbirliği kurmalıdırlar.
· Araştırmanın birden fazla dergide yayımlanmasına imkân verilmemelidir ve dergi sisteminde bulunan Telif Hakkı Devir Formu' doldurulmalıdır.

2. Hakemlerin Sorumlulukları

Dergimiz idaresi, hakemlik sürecinin etik yayıncılık kuralları çerçevesinde başarılı bir şekilde yürütülmesini ve iyileştirilmesini taahhüt eder. Tüm makaleler kör hakemlik süreci ile değerlendirilmektedir. Hakemlere makaleler değerlendirilmek üzere DergiPark üzerinden gerçekleştirilen dergi yönetim sisteminden iletilmektedir. Bu sistemden gönderilen Hakem Formu üzerinden hakemlerin, değerlendirdikleri makalenin alanına katkısı ve makalenin yayımlanabilir olup olmadığına ilişkin kararları ve bu kararların gerekçelerini içeren görüşleri elde edilmektedir. Bu doğrultuda hakemlerin aşağıdaki esaslara uymasını temel alır.
· Hakemlerin yalnızca uzmanlık alanlarına ilişkin makalelere hakemlik yapmaları gerekmektedir.
· Değerlendirmeler tarafsızca yapılmalıdır.
· Hakemler ile değerlendirme konusu makalenin paydaşları arasında çıkar çatışması olmamalıdır.
· Makale ile ilgili değerlendirmelerde yazarın düzeltmesi gereken hususlar makale üzerinde belirtilmeli eser, kaynak, atıf, kural ve benzeri eksiklerin tamamlanması işaret edilmelidir.
· Hakemlerin değerlendirdikleri makalenin yayımlanabilir olup olmadığına ilişkin kararları ile kararlarına ilişkin gerekçelerini Hakem Değerlendirme Formu’nda belirtmeleri gerekmektedir.
· Hakemlerin kendilerine verilen süre içerisinde değerlendirmelerini tamamlamaları ve belirtilen etik sorumluluklara uymaları beklenmektedir

3. Editörlerin Sorumlulukları

Editörlerin “Yayın Etiği Komitesi”nin (Committe on PublicationEthics - COPE) yayınlamış olduğu “COPE Dergi Editörleri için Etik Davranışlar ve En İyi Uygulamalar Kılavuzu” ("COPE Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors") ve “COPE Dergi Editörleri için En İyi Uygulamalar Kılavuzu”nda ("COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors") yer alan etik sorumluluklara uyması gerekmektedir.
Dergi editörü dergide yayımlanan tüm makalelerden sorumludur. Yukarıda belirtilen sorumluluklara ilaveten aşağıda listelenen etik sorumluluklara da uyması gerekmektedir.
· Editör, yazarlara kendilerinden ne beklendiğine ilişkin güncel yayım ve yazım kurallarını oluşturmalıdır.
· Editörler, makaleleri kabul etmek ya da reddetmek sorumluluk ve yetkisine sahiptir. Bu sorumluluk ve yetkisini yerinde ve zamanında kullanmak zorundadır.
· Editörler, kabul ya da reddettiği makalelerle ilgili çıkar çatışması içerisinde olmamalıdır.
· Editörler, özgün ve alanına katkı sağlayacak makaleleri kabul etmelidir.
· Editörler, hakemlere ilişkin bir veri tabanı oluşturmalı ve hakemlerin performansına göre veri tabanını güncellemelidir.
· Editörler, yanlış, eksik ve problemli makalelerin hakem raporu öncesi veya sonrasında geri çekilmesine ya da düzeltildikten sonra yayımlanmasına imkân vermelidir.
· Editörler, en az iki hakem tarafından değerlendirilen makalelerin çift taraflı kör hakemlik sistemine göre değerlendirilmesini sağlar ve hakemleri gizli tutar.
· Makalelerde gönderim ve yayıma kabul tarihleri yer almalıdır.

4. İntihal Politikası

Editörlerin, hakemlerin ve yazarların, uluslararası yayın etik kurallarına uyması ve makalelerin yazım kurallarına uyumlu olması zorunluluğu vardır. İntihal ya da etik dışı davranışlar tespit edilirse yayımlanması reddedilebilir.
Araştırmaların paydaşları ve okuyucularının, Gümüşhane Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Mavi Atlas Dergisi'nde yayımlanan incelemelerde gördükleri intihal, mükerrer yayın, yanlışlık, şüpheli içerik veya durumları gu.maviatlas@gmail.com e-mail adresine bildirmeleri memnuniyetle karşılar. Konu hakkında elde edilen veri sonuçları ilgili taraflara bildirir ve takibini yapar.

5. Yayın Politikası

1. Mavi Atlas (e-ISSN: 2148-5232), Bahar (Nisan) ve Güz (Ekim) olmak üzere yılda iki kez elektronik ortamda yayımlanır.
2. Dergiye gönderilecek eserler esas olarak sosyal/beşeri bilimler alanına dâir olmak zorundadır ve iki ana grupta sınıflanır: İlk grupta, sözü edilen alana ait “Araştırma Makalesi” ve “Derleme Makalesi” türündeki eserler bulunur. İkinci gruptaki eserler ise derginin amaç örgüsüne uygun olan ve rayiçteki konuların irdelendiği “Çeviri”, “Kitap İncelemesi”, “Bibliyografi” “Haber”den oluşur.
3. Dergiye Türkçe ve İngilizce dillerindeki eserler kabul edilir (Bu husus “Madde 2”de belirtilen birinci grup yazılar için geçerli olup aynı maddede sözü edilen ikinci grup yazıların Türkçe olması mecbûrîdir. Ayrıca bahsi geçen maddede yer alan “Çeviri” türündeki eserler, “Yayın Kurulu”nun görüşüne bağlı olarak hem hedef hem de kaynak dilde basılabilir).
4. Dergiye gönderilen tüm eserler öncelikle muhtevâ, yazım kuralları ve diğer yönlerden “Yayın Kurulu” tarafından incelenir.
4.1. Dergiye gönderilecek “Araştırma Makalesi” eserlerinde sırasıyla Türkçe “Öz” ve “Anahtar Kelimeler” ile İngilizce “Abstract” ve “Keywords” bulunmalıdır (Bu husûs, “Çeviri”, “Kitap İncelemesi”, “Bibliyografi” “Haber” türündeki eserler için zorunlu olarak geçerli değildir).
4.2. Dergiye gönderilecek “Araştırma Makaleleri” daha önce bir başka dergide yayımlanmamış, yayımlanmak üzere gönderilmemiş ya da yayım için kabul edilmemiş olmalıdır.
4.3. Dergide, “Araştırma Makalesi” türündeki eserler için “kör hakemlik” sistemi uygulanır.
4.4. “Yayın İlkeleri”ne uygun olan “Araştırma Makalesi” türündeki eserler en az iki “Hakem” tarafından değerlendirilir. Böyle bir eserin yayıma kabul edilebilmesi için eserin gönderildiği iki “Hakem”in de olumlu raporu gereklidir. Raporlardan birinin olumlu, diğerinin olumsuz olması durumunda ilgili eser üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakemden gelecek rapor doğrultusunda eserin kabul veya reddine “Yayın Kurulu” karar verir.
4.5. “Yayın İlkeleri”ne uygun olan “Çeviri”, “Kitap İncelemesi”, “Bibliyografi” “Haber” türündeki eserlerin yayımlanıp yayımlanmayacağı “Yayın Kurulu”ndan en az iki üyenin raporuna bağlıdır.
4.6. Dergiye gönderilecek “Çeviri” türündeki eserlerin telif haklarıyla ilgili sorunlar daha önceden çeviren(ler) tarafından çözülmüş olmalıdır ve Gümüşhane Üniversitesi Edebiyat Fakültesi bu konuda herhangi bir biçimde taraf değildir.
4.7. Dergiye gönderilen tüm eserlerin, ilgili süreçler tamamlandıktan sonra, olduğu gibi veya kısmen düzeltilerek yayımlanmasına veya aksine “Yayın Kurulu” karar verir ve sonuç, yazar(lar)a bildirilir.
5. Dergide yayımlanan eserlerin yasal sorumluluğu tümüyle yazar(lar)a aittir ve eserlerde savunulan fikirler Gümüşhane Üniversitesi Edebiyat Fakültesinin görüşünü yansıtmaz.
6. Yayımlanan eserler için yazar(lar)a telif ücreti ödenmez.
7. Yayımlanan eserlerin telif hakları, ilgili bir beyân olsun-olmasın, Mavi Atlas dergisine devredilmiş kabul edilir. Bu husus aynı zamanda, eser sahiplerinin “Tübitak DergiPark” tarafınca belirlenen “Açık Dergi Sistemleri” kurallarını kabul ettiğini de gösterir.
8. Dergide yayımlanan eserlerden kaynak gösterilmek şartıyla alıntı yapılabilir.

No fee is charged from the author or his/her institution.

Tarandığımız Dizinler:

19020 19017 1901824810 19019

e-ISSN: 2148-5232